Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN CEREMONIESINSPANJE.NL

Toepasselijkheid 

Deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend van toepassing voor (trouw) ceremonies en bruiloften en gelden voor alle aanbiedingen en overeenkomsten van en verricht door “Ceremoniesinspanje.nl”. Voor trainingen, coaching en overige werkzaamheden gelden aparte algemene voorwaarden die bij aanvraag worden toegestuurd. 

Algemeen 

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: “Ceremoniesinspanje.nl”, de zelfstandig trouwambtenaar, ceremoniespreker en weddingplanner aan de Costa del Sol. Onder cliënt wordt de opdrachtgever verstaan, diegene die “Ceremoniesinspanje.nl” opdracht geeft tot het houden van een (trouw) ceremonie of het organiseren van een bruiloft.

  1. Totstandkoming van de overeenkomst. 

Een overeenkomst tussen cliënt en “Ceremoniesinspanje.nl” komt tot stand na schriftelijke ondertekening door beide partijen van een door “Ceremoniesinspanje.nl” gemaakte offerte dan wel opdrachtbevestiging.

  • Honorering en betaling. 

De door “Ceremoniesinspanje.nl” gedane prijsopgaaf is inclusief BTW, exclusief reiskosten van 0,25 eurocent/kilometer. Na een overeenkomst te zijn aangegaan doet de cliënt een aanbetaling. “Ceremoniesinspanje.nl” reserveert na deze betaling de datum in de agenda. De aanbetaling voor een (trouw) ceremonie is niet restitueerbaar. Met deze aanbetaling wordt deze boeking definitief vastgelegd en daardoor worden door “Ceremoniesinspanje.nl” andere aanvragen afgewezen.

Voor het organiseren van een bruiloft geldt dat bij acceptatie van de overeenkomst door cliënt een bedrag van 50% wordt aanbetaald. Zes weken voor de bruiloft wordt het restbedrag gefactureerd. Voor facturen geldt een betalingstermijn van 8 dagen. Zie in geval van annulering punt 6. 

  • Samenwerking en uitvoering

Het is de verantwoordelijkheid van de cliënt om ervoor te zorgen dat alle informatie en documenten die nodig zijn voor een goede en tijdige uitvoering van de opdracht op tijd worden aangeleverd. Als er belangrijke zaken zijn die invloed kunnen hebben op de uitvoering, moet de klant dit meteen laten weten. “Ceremoniesinspanje.nl” is niet aansprakelijk voor enige schade die ontstaat door verkeerde of onvolledige informatie van de klant.

Cliënt geeft toestemming voor het gebruik van foto’s en video’s voor de portfolio van de dienstverlener, mits er rekening wordt gehouden met de rechten van de maker. Dit wordt altijd van tevoren overlegd met cliënt en alleen gebruikt als cliënt akkoord gaat.

Als cliënt zelf leveranciers inschakelt, moeten alle afspraken met deze leveranciers schriftelijk worden vastgelegd en worden doorgegeven aan “Ceremoniesinspanje.nl”. Leveranciers worden altijd ingeschakeld door en voor rekening van cliënt, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders overeenkomen. “Ceremoniesinspanje.nl” is in overeenkomsten met derden altijd een tussenpersoon. Zulke overeenkomsten worden rechtstreeks gesloten tussen cliënt en opdrachtgever. Derhalve is “Ceremoniesinspanje.nl” nooit, op geen enkel moment, aansprakelijk voor overeenkomsten, de uitvoering hiervan en de betaling gesloten tussen cliënt en derden waarbij “Ceremoniesinspanje.nl” heeft bemiddeld.

  • Ongeval /Ziekte/Calamiteiten. 

Cliënt kan geen schadevergoeding eisen, indien “Ceremoniesinspanje.nl” haar verplichtingen niet kan nakomen door overmacht, zoals bijvoorbeeld ;staking, bedrijfsstagnatie, transport moeilijkheden, files, omleidingen, ziekte, overlijden, fouten die door ingeschakelde derden zijn gemaakt of zaken die mogelijkerwijs als overmacht aannemelijk kunnen worden gesteld. In deze gevallen zal er door “Ceremoniesinspanje.nl” uiterst zorgvuldig worden gezocht naar vervanging, uiteraard in overleg met de cliënt.

  • Aansprakelijkheid

“Ceremoniesinspanje.nl”  is niet verantwoordelijk voor enige schade die de cliënt of derden kunnen ondervinden als gevolg van de door “Ceremoniesinspanje.nl” geleverde diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van “Ceremoniesinspanje.nl”. Als “Ceremoniesinspanje.nl” aansprakelijk wordt gesteld voor een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de opdracht, zal deschadevergoeding in geen geval hoger zijn dan het bedrag dat is overeengekomen tussen “Ceremoniesinspanje.nl” en de cliënt.

  • Annulering. 

In geval van annulering van een (trouw) ceremonie door de cliënt brengt “Ceremoniesinspanje.nl” de volgende kosten in rekening: *De aanbetaling is niet restitueerbaar. * Bij annulering binnen 30 dagen voor het begin van de (trouw) ceremonie 50% van het totaal bedrag. * Bij annulering in de laatste 7 dagen voor de (trouw) ceremonie 100% van het totaalbedrag. De annulering dient schriftelijk te worden gedaan.

In geval van annulering van een bruiloft brengt “Ceremoniesinspanje.nl”” de volgende kosten in rekening: *Bij annulering tot 60 dagen voor het begin van de bruiloft 75% van het totaal bedrag. *Bij annulering in de laatste 30 dagen voor de bruiloft 100% van het totaalbedrag. De annulering dient schriftelijk te worden gedaan.

Het bruidspaar wordt geadviseerd een bruiloftsverzekering af te sluiten.

  • Ontbinding. 

De overeenkomst eindigt met onmiddellijke ingang en zonder rechtelijke tussenkomst in geval van: * wanneer de trouwlocatie verplaatst wordt en dit onevenredige reistijd tot gevolg heeft. * Als “Ceremoniesinspanje.nl” van mening is dat haar belangen en/of goede naam wordt geschaad en/of de veiligheid van gasten, personeel en/of gecontracteerde leveranciers onvoldoende wordt gewaarborgd. * Bij overlijden van de zelfstandig ceremoniespreker en weddingplanner van “Ceremoniesinspanje.nl”.

  • Vertrouwelijkheid

Beide partijen moeten alle vertrouwelijke informatie die zij tijdens de samenwerking van elkaar of van andere bronnen krijgen, geheimhouden. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd als dit door de ander is aangegeven of als het duidelijk is dat de informatie vertrouwelijk is.

  • Klachten

Als er klachten zijn, moeten deze binnen 14 dagen na de (trouw) ceremonie en/of bruiloft schriftelijk worden ingediend. Na deze termijn wordt ervan uitgegaan dat de geleverde diensten zijn geaccepteerd. Bij ontvangst van een klacht zal er in overleg met cliënt  worden gezocht naar een passende oplossing.

Op alle afspraken tussen ceremoniesinspanje.nl en de opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing.